Op 13 april hebben studenten van NHL-Stenden en Aeres Hogeschool Wageningen met een leerwerkplek bij het Nordwin College een interessante themabijeenkomst bijgewoond met als thema Doedactiek en de bijbehorende vraag: Hoe interactief is je digitaal ondersteunende onderwijs?
Tijdens deze themabijeenkomst verkenden we de interactiviteit binnen ons eigen digitale onderwijs. Dit werd gedaan onder de drijvende kracht van Francine Behnen, expert digitale didactiek NHL-Stenden. Gestart werd in een inspirerende digitale omgeving waarin alle deelnemers vrij konden rondwandelen en elkaar ontmoeten, namelijk Gather.town.
Na een interessante inleiding van Francine over haar onderzoek naar de interactieve kwaliteit van digitaal ondersteund onderwijs werd eenieder geïnspireerd om aan de slag te gaan. In groepen van vier maakte en besprak iedereen een eigen lesopzet in een gezamenlijke Mural. De opdracht was om de interactieve kwaliteit van de les te variëren en daarbij passende tools te selecteren uit de verzameling van www.doedactiek.nl
Tussendoor hebben drie studenten van Aeres en NHL-Stenden hun praktijkonderzoek gepresenteerd dat zij elk binnen het Nordwin College hebben uitgevoerd, vanzelfsprekend met behulp van een interactieve online tool!
Met deze themadag zijn onze studenten, startende docenten én de aanwezige docenten geprikkeld en gestimuleerd om ons huidige online onderwijs interactiever te ontwerpen en uit te voeren! En dat met veel online samenwerkingsplezier. Hoe mooi kan het (digitaal) zijn!
Recent Comments